vrijdag 12 april 2013

SAITO - Strategisch Advies voor Innovatie van Training en Onderwijs

20130410-174444.jpgWilfred Rubens van de Open Universiteit legt uit wat de SAITO-aanpak inhoudt. De basis van de aanpak wordt gevormd door alle stakeholders, dus ook de docenten, te betrekken bij het proces van strategische besluitvorming.

Via een strak stappenplan wordt via concept mapping en prioritering de doelen vastgesteld. Geanalyseerd wordt welke groep stakeholders de meeste waarde hecht aan bepaalde doelen. Dit geeft inzicht in het draagvlak en kansen voor "laaghangend fruit", oftewel: op korte termijn snel scoren en de meerwaarde aantonen van het traject. Dit geeft inzicht in korte en lange termijn doelen voor de organisatie. Een groot deel van de SAITO-aanpak gebeurt digitaal waardoor een groot aantal stakeholders bereikt kan worden. In een genoemd voorbeeld zijn 800 medewerkers digitaal bevraagd en hebben zo input geleverd in de strategische besluitvorming.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen